قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03419.jpgدر دنیای تجارت امروز، رقابت با گسترش روزافزونی همراه است. این حقیقت باعث می شود رضایت مشتری و تولید محصول با در نظر گرفتن خواسته های او از مهمترین استراتژیهای یک سازمان به ویژه سازمان تولیدی باشد.

تکنیکهای پیشرفته مدیریت هزینه در شرکتهای تولیدی، این امکان را به تولید کننده می دهد تا بتواند با وجود رقابت همه جانبه، به حیات و دوام خود ادامه دهد. از مهمترین این تکنیک ها، سیستم هزینه یابی هدف است. این سیستم تاکید خاصی بر مهندسی ارزش، طراحی محصول و رضایت مشتری دارد و هدف آن تعیین بهای تمام شده محصولات قبل از تولید است. تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با کاربرد این روش در ایران انجام شده است. بیشتر این تحقیقات با این نتیجه و مضمون منتشر گردیده است که: بکارگیری این روش به دلایلی همچون عدم توجه به مهندسی ارزش و مشتری مداری، عدم وجود رقابت و دیگر موانع دشوار است. تحقیق حاضر به بررسی کاربرد این سیستم در ۱۰ شرکت تولید بتن آماده اهواز طی سالهای ۱۳۸۹ لغایت ۱۳۹۲ انجام یافته است. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه ای است. نتیجه بررسی نشان می دهد این شرکت ها در این راه موفق بوده و  می توان با الگوبرداری از این شرکت های هر چند کوچک اما موفق، مقدمات بکارگیری این سیستم را در صنایع ایران فراهم نمود.

فهرست :  

چکیده

مقدمه

تاریخچه هزینه یابی هدف

مزایای هزینه یابی هدف

موانع بکارگیری گسترده سیستم هزینه یابی هدف در ایران

محصول بتن

هزینه های تولید بتن

دلایل موفقیت بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن

گامهای بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن

هزینه اجاره ماشین آلات

هزینه های حقوق

هزینه های تعمیر و نگهداری

مزایا و معایب بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن اهواز

اعداد و ارقام

نتیجه گیری و پیشنهادات

مراجع

4,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top