قالب جوملا

Easy to starts

خرید و دانلود مقاله

شما بلافاصله پس از خرید مقاله ، پروژه و ... میتوانید فایل خریداری شده را دانلود نمایید

بیشتر بخوانید..

Forum Support

منابع فارسی و لاتین

سایت پروژه 24 علاوه بر منابع فارسی سعی در ارائه منابع لاتین و بروز برای دانشجویان مینماید

بیشتر بخوانید..

Great docs & support

مقاله دانشجویی از منابع معتبر

پروژه 24 مقاله ها ، پروژه های دانشجویی و کلیه فایلهای خود را بررسی و سپس در دسترسی دانشجویان قرار میدهد ...

بیشتر بخوانید..

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (2 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0922.jpgترمودینامیک (ریشهٔ یونانی دارد و از دو بخش θερμη به معنی گرما و  δυναμις به معنی نیرو تشکیل شده که که از سرهم بندیشان می‌شود نیروی گرما) شاخه‌ای از فیزیک و شیمی است که پدیده‌های ماکروسکوپیکی که از تغییر دما، فشار و حجم در یک سیستم فیزیکی اتفاق می‌افتد بررسی می‌کند. شروع ترمودینامیک از ساخت اولین پمپ خلأ در سال ۱۶۵۰ میلادی و توسط اتو وان گریکه شروع شد و ثابت کرد که نظریه ارسطو مبنی بر اینکه طبیعت از خلا متنفر است، اشتباه است.

 

مدتی بعد فیزیکدان و شیمی‌دان ایرلندی رابرت بویل طرز کار دستگاه جریکو را یاد گرفت و به همراه فیزیکدان انگلیسی رابرت هوک توانست اولین پمپ هوا را در سال ۱۶۵۶ بسازد. و بین حجم و فشار رابطه‌ای تعریف کردند، که امروزه به قانون بویل مشهور است. سپس در سال ۱۶۷۹ شریک بویل دنیس پاپین اولین steam digester را ساخت که یک ظرف دربسته با در محکم بود که در آن بخار با فشار بالا تولید می‌شد. بررسی علمی ماشین بخار توسط سعدی کارنو شروع شد به افتخار کارنو چرخه‌ای که بر اساس دو دما کار می‌کند که بالاترین بازدهی را دارد، چرخه کارنو نامیده‌اند.

این کتاب یکی از کاملترین کتاب های آموزشی برای سرفصل ترمودینامیک در دانشگاههای مختلف است

کلمات کلیدی : سیستم ترمودینامیکی، سیستم مرز بسته، سیستم ایزوله، گرمای نهان، تبدیل آلوتروپیک، معادلات گار ایدآل، قانون بویول، محاسبه گرما، محاسبه فشار، قوانین ترمودینامیک، قانون کلوین، تغییر آنتروپی، سیکل موتور حرارتی، سیکل دیزل، قانون آماگات، قانون دالتون، دانلود جزوه ترمودینامیک، دانلود کتاب مرجع ترمودینامیک،

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

تماس سریع

Go to top