Agile یک متد توسعه نرم افزار است که بر پایه توسعه تکراری و افزایشی بنا شده است که رویه طراحی سازگار ، تکامل تدریجی را تعریف می کند. متد چابک با تقسیم کردن کارها به طرح های کوچکتر، باعث می شوند که تکرارها در چارچوب های زمانی کوتاه تری انجام شده و نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشند.
مار و پله، یک بازی کودکانه کلاسیک است. که بین دو نفر یا بیشتر و در روی تختهای که به مربعهای کوچک تقسیم شدهاست، انجام میشود. خانههایی که شروع یک نردبان باشند با قرار گرفتن در آن مهره به سمت انتهای نردبان حرکت میکند و خانههایی که سر مار در آن باشد با قرار گرفتن در آن به سمت انتهای مارحرکت میکند.
ضمیمۀ 1 خلاصهاي از کتاب پیتر لینز را در حدود 30 صفحه خلاصه کرده است!. این ضمیمه براي جمع بندي بسیار مناسب است. در ضمیمۀ 2، تعدادي از زبانهاي نوع اول، دوم و سوم براي راحتی دانشجو آورده شده است. این کتاب داراي 8 فصل و 5 ضمیمه میباشد که ضمیمههاي 1 و 2 آن را در این کتاب مشاهده میکنید.
در پروژه حاضر یک فروشگاه اینترنتی با امکانات کامل در اختیار شما قرار گرفته است که با زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MySQL نوشته شده است. قابلیت های این پروژه عبارتند از : پنل مدیریت، سورس ساده و روان، دسته بندی محصولات، استفاده از سبد خرید، قابلیت توسعه، طراحی زیبا و کاربر پسند و …
هوش مصنوعي يكي از پهناورترين، جذابترين و مهمترين قسمتهاي علوم كامپيوتري است. در اين مقاله سعي شد مفاهيم اوليه اين علم در ساخت بازيهاي كامپيوتري توضيح داده شود. البته بايد بدانيد هوشمصنوعي در اين بازيها مبحث مفصل و گستردهاي است كه در بسياري از دانشگاههاي معتبر دنيا براي آن رشتههاي تا حد كارداني در نظر گرفته شده است.
شبكه ad-hoc نوع خاصي از شبكه هاي ارتباطي موجود ميباشد كه متشكل از مجموعه اي از گره هاي سيار بي سيم مي باشد. براي ايجاد ارتباط و براي كشف مسير بين گره هاي شبكه در شبكه هاي ad-hoc ، از يك نمونه پروتكل مسيريابي استفاده ميشود. شبکه هاي بي سيم به دونوع داراي زيرساخت و بدون زيرساخت تقسيم مي شوند.
در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند. برای کاربر راحتترین چیز اینه که بدون فکر کردن و از روی عادت کاری رو که میخواد انجام بده.
این تحقیق با دو هدف اصلی زیر صورت گرفته است : 1.درک اولیه ای از شبکه های عصبی 2.شروع یک رویه تحقیقاتی بلند مدت روی یادگیری ویاد آوری در انسان. در این تحقیق از منابع بسیار متنوعی استفاده شده است. ابتدا یک بررسی اجمالی روی انواع شبکه های عصبی انجام شده است و نوع پرسپترون به دلیل کاربرد فراوان بیشتر شرح داده شده است.
در این تحقیق از نخستین کاربرد شبکه های عصبی یعنی تقریب توابع برای تقریب دیاگرام مودی برای استخراج ضریب اصطکاک دارسی که در محاسبات مربوط به افت فشار سیال لوله ها ناشی از اصطکاک ،استفاده می شود.در مکانیک سیالات ضریب اصطکاک دارسی یا از نمودار مودی استخراج می شود و یا از فرمول های نیمه تجربی مانند معادله کلمبرک محاسبه می شود.
بازیابی تصاویر بر اساس محتوا یکی از مهم ترین زمینه های تحقیقاتی در علم پردازش تصویر است. بازیابی تصاویر بر اساس محتوا شامل مجموعه ای از روش ها برای پردازش ویژگی های دیداری یک تصویر پرس و جو به منظور پیداکردن تصاویر مشابه آن در یک پایگاه داده تصویر است. در این سیستم ها، ویژگی های اولیه تصویر چون رنگ، بافت، شکل و موقعیت مکانی بصورت اتوماتیک استخراج شده و به عنوان بردار ویژگی جهت مقایسه تصاویر، در پایگاه داده ای نگهداری می شوند.
از سالها پيش از اثر انگشت افراد در جرم شناسي استفاده مي شد و امروزه در علم بيومتريك نيز از آن استفاده مي شود. مانند تمام ديگر اعضاي بدن DNA هاي هر شخصي الگوي ساخت اين خطوط را دارا هستند و در واقع DNA هاي هر شخص نيز كاملا منحصر به فرد است و اين موضوع تقريبا در مورد ديگر اعضاي بدن صادق اند.اثر انگشت از قديميترين روش هاي تشخيص هويت است كه با پيشرفت تكنولوژي به تنوع آن افزوده شده است.
پروتکل امنیتی لایهٔ انتقال (Transport Layer Security)، بر پایه لایهٔ سوکتهای امن(Secure Sockets Layer) که یکی از پروتکلهای رمزنگاری است بنا شدهاست. این پروتکل امنیت انتقال دادهها را در اینترنت برای مقاصدی چون کار کردن با پایگاههای وب، پست الکترونیکی، نمابرهای اینتزنتی و پیامهای فوری اینترنتی به کار میرود. اگرچه TLS و SSL با هم تفاوتهای اندکی دارند ولی قسمت عمدهای از این پروتکل کم و بیش یکسان مانده است.
فرآیند چاپ سه بعدي، فرآیندي است که کاربر رایانه را قادر به ساخت طرح موجود در سیستم می کند. در حال حاضر چندین روش و تکنولوژي براي ساخت شی سه بعدي وجود دارد که هر کدام داراي مزایا و معایب منحصر به خود هستند. با وجود پیشرفت هاي زیاد در ساخت این ماشین ها همچنان سرعت ایجاد یک شی سه بعدي به علت ساخت لایه به لایه شی، کمی کند است که با تلاش شرکت هاي سازنده در بازار رقابتی موجود چاپگرهاي سه بعدي، قابل بهبود است.
یک داده زمانی که میخواهد از جایی به جای دیگر انتقال پیدا کند این بسته پس از بستهبندی از طریق پروتکلهای مسیریابی شروع به پیدا کردن مسیر میکند تا به مقصد برسد.اما بسته به اینکه بسته هدایت شده مقصدش درون AS باشد یا بیرون آن نوع مسیریابی متفاوت است. زمانی که مقصد داخلی باشد از پروتکلهای مسیریابی درونی مانند RIP، OSPF استفاده میکنیم. اما زمانی که مسیر آن خارج از مرز AS باشد، از پروتکلهای مسیریابی برونی مانند BGP استفاده میکنیم.
در این پروژه ما به بررسی امنیت و حریم خصوصی در سیستم های RFID می پردازیم، و برخی تحقیقات و روشهای انجام شده برای بهبود امنیت و حریم خصوصی، از سالهای 2008 میلادی تا به امروز را بررسی کرده ایم. در این پروژه سعی شده است جدید ترین مطالب در این زمینه جمع آوری شود و بهترین راه حل های ارائه شده، شرح داده شود.
شبکه وایرلس به کاربر اجازه می دهد که به یک شبکه محلی یا اینترنت وصل شود در واقع بسته های اطلاعات بوسیله امواج الکترو مغناطیس پراکنده شده و با استفاده از هوا بعنوان واسط انتقال، منتقل می شوند پس قابلیت اتصال به داده ها و رد و بدل کردن اطلاعات بدون نیاز به روند پرهزینه کابل کشی با کیفیت مشابه انتقال دیتا در شبکه های کابلی عواملی هستند که باعث گسترش و تکامل این نوع شبکه ها (وایرلس) گردید.
در این پروژه سیستم مدیریت بانک به صورت نموداری ترسیم کرده و نمایش دراورده این پروژه داری نمودارهای DFD هست و به صورت کامل قسمت های بانک رو مشخص و نمودار های مورد نیاز و توضیحات کامل داده شده.Dfd ها اولین بار توسط De Marco در سال ۱۹۷۸، وپس از آن توسط Sarson & Gane در سال ۱۹۷۹ معرفی شد. از DFD هابرای تحلیل و طراحی سیستم ها استفاده می شود، که بر خلاف فلوچارت ها چندین عمل و پردازش را به صورت همزمان و شبکه ای نشان میدهد. به طور کلی DFDها به دو نوع کلی منطقی و فیزیکی تقسیم میشود، که هر کدام از آنها برای هر دو سیستم موجود و مطلوب رسم میگردد.
خدمات رایانه ای که شامل (حروفچینی،چاپ،طراحی،صحافی) می باشد. یک نوع کار و حرفه خدماتی بوده که یرای رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه راه اندازی میگردد.از آنجائیکه این نوع خدمات نیاز به دقت و ظرافت و توانایی بالایی دارد،لذا اهمیت آن قابل توجه است. همچنین با توجه به رشد و گسترش سطح فرهنگ جامعه و به طبع آن افزایش چاپ و پیش نیازهای آن شامل حروفچینی، طراحی و نیازهای بعد از چاپ شامل صحافی،فروش و…،ضرورت خدمات رایانه ای بیشتر احساس میگردد.
راه رفتن، يكي از ويژگيهاي فيزيكي بدن افراد است، كه امروزه به عنوان يك بيومتريك در سيستم هاي تشخيص هويت استفاده مي شود. در اين مقاله يك رهيافت جديد براي شناسايي افراد از روي راه رفتن مبتني بر خوشه بندي مبتني بر الگوريتم ژنتيكي ارائه شده است. .در استخراج ويژگي يك تغيير اساسي نسبت به الگوريتم هاي قبلي انجام شدده است.
بازی مرتب سازی کاشی، نوعی بازی پازل کلاسیک است که میلیون ها ترکیب مختلف از کاشی هایی رنگارنگ را برای شما فراهم می کند تا ساعت ها سرگرم پیدا کردن کاشی های مشابه باشید. در این نوع بازی پازل باید پس از یافتن کاشی های دارای طرح یکسان، روی کاشی اول کلیک کنید و بعد از کلیک کردن بر کاشی مشابه، هر دو از صفحه بازی محو شده و جای خود را به کاشیهای زیرین میدهند.
الگوریتم رقابت استعماری روشی در حوزه محاسبات تکاملی است که به یافتن پاسخ بهینه مسائل مختلف بهینه سازی میپردازد. این الگوریتم با مدلسازی ریاضی فرایند تکامل اجتماعی – سیاسی، الگوریتمی برای حل مسائل ریاضی بهینه سازی ارائه میدهد. از لحاظ کاربرد، این الگوریتم در دسته الگوریتم های بهینه سازی تکاملی همچون الگوریتم های ژنتیک ، بهینه سازی انبوه ذرات، بهینه سازی کلونی مورچگان ، تبرید فلزات شبیه سازی شده، و … قرار می گیرد. همانند همه الگوریتم های قرار گرفته در این دسته، الگوریتم رقابت استعماری نیز مجموعه اولیه ای از جوابهای احتمالی را تشکیل می دهد.
يک اتوماتاي يادگير را ميتوان بصورت يک شئ مجرد که داراي تعداد متناهي عمل است، در نظر گرفت. اتوماتاي يادگير با انتخاب يک عمل از مجموعه عمل¬هاي خود و اِعمال آن بر محيط، عمل ميکند. عمل مذکور توسط يک محيط تصادفي ارزيابي ميشود و اتوماتا از پاسخ محيط براي انتخاب عمل بعدي خود استفاده ميکند.
با توجه به نياز کشوردرعصرحاضردرزمينه امور مربوط به کامپیوتر و ساير زمينه های ديگرآموزش نيروي متخصص براي پيشرفت و بهبود جامعه يکي از نيازهاي ضروري در جامعه بشمار مي رود و به همين علت تلاش شده است در واحد های مختلفی دروسی که بیشتر در بازار کار و جامعه نیاز است به جوانان آموزش داده شود.
اين پروژه يك سيستم تاكسي تلفني را به صورت ساده پياده سازي مي كند. به اين صورت كه داراي يك صفحه ورودي به سيستم است كه از كاربر، نام كاربري و پسورد را سوال كرده و در صورت صحيح بودن پسورد وارد سيستم شده. در صفحه بعد، صفحه تاكسي تلفني باز شده كه داراي 4 دكمه براي هدايت كاربر اپراتور براي ويرايش فيلدهاي مورد نياز به كار مي رود.
در این پروژه که با زبان برنامه نویسی سی شارپ و توسط آقای سالار اشگی نوشته شده است، میتوان داده های مختلف را به صورت گروهی وارد کرد و نتیجه محاسبات مختلف آماری را با زدن دکمه ی محاسبه مشاهده نمود. اعمالی که این پروژه بر روی داده های خام انجام میدهد عبارتند از :
همگی کاربران چه مبتدی و چه پیشرفته، مطمئنأ نرم افزار Paint یا همان نقاشی ویندوز را میشناسند. همگی زمانی را به تفریح صرف این برنامه کوچک کرده ایم. اما با آمدن نرم افزارهای حرفه ای ویرایش عکس همچون Corel Photoshop و … این برنامه دیگر کاملأ به یک نرم افزار ابتدایی تبدیل گشته است. امروز سورس این نرم افزار با زبان سی شارپ و البته فارسی برای شما آماده کرده ایم. به کمک این پروژه میتوانید روش های مختلف ترسم خط و اشیا در صفحه نمایش را بیاموزید. امکانات این پروژه عبارتند از:
دانشجویان کارشناسی رشته های مهندسی پس از گذراندن حداقل 100 واحد درسی که عموماً تئوری میباشند، موظف به گذراندن 2 واحد درسی باعنوان کارآموزی هستند. هدف از گذراندن چنین دوره ای که به مدت 320 ساعت در یکی از واحدهای صنعتی، اداری یا شرکت های مرتبط برگزار میشود، آشنا شدن هرچه بیشتر دانشجو با محیط های کاری و صنعتی و بکارگیری علومی است که در طول دوران کارشناسی آموخته است.
با توجه به نياز کشور در عصر حاضر در زمينه امور مربوط به کامپیوتر و ساير زمينه های ديگر آموزش نيروي متخصص براي پيشرفت و بهبود جامعه يکي از نيازهاي ضروري در جامعه بشمار مي رود و به همين علت واحد کارآموزي در تمام مقطع تحصيلي لازم است و کليه دانشجويان موظف به گذراندن 2 واحد با توجه به مقطع تحصيلي هستند.
این وب سایت شامل مدیریت اعضا، آپلود کردن فایل، تماس با ما، سبد خرید که قادر به محاسبه و دادن فاکتور جمع کل مبلغ می باشد و همچنین دارای یکسری مقالات میباشد،که همه ی مقالات و مطالب وب سایت از پایگاه فراخوانی شده است. همچنین این پروژه با زبان PHP نوشته شده و برای اجرا باید دو فایل SQL با نامهای Ravanshenasi1.sql و ravanshenasi2.sql را در پایگاه داده ایمپورت نمایید. جهت ارسال ایمیل، فایل tamas.php را با یک ادیتور باز کرده و ایمیل خود را وارد نمایید.
هدف از این پروژه معرفی شبیه سازی شبکه های کامپیوتری است. شبیه سازی شبکه تکنیکی است که رفتار شبکه را با انجام محاسبات تراکنشها بین موجودیت های مختلف شبکه و استفاده از فرمولهای ریاضی و گرفتن مشاهدات از محصولات شبکه مدل می کند. شبیه ساز شبکه یک قطعه نرم افزار یا سخت افزار است که رفتار شبکه رایانه ای را بدون حضور یک شبکه واقعی پیش بینی می کند.
در این مقاله، در قدم اول، قصد داریم به بررسی دلایل جایگزینی پردازنده های چند هسته ای به جای پردازنده های تک هسته ای بپردازیم و در این بین به برتری های این پردازنده ها هم اشاره می کنیم. قدم دوم بررسی چند تکنولوژی جدید ارائه شده روی این پردازنده هاست. در گام سوم هم بررسی مشخصات اولین پردازنده دو هسته ای و اخرین نسل از پردازنده ها می پردازیم البته این بخش ها با توجه به روند مقاله در لا به لای یکدیگر قرار گرفته است.
قبل از طراحی فيزيکی شبکه، می بايست در ابتدا و بر اساس يک فرآيند مشخص، خواسته ها شناسائی و آناليز گردند. چرا قصد ايجاد شبکه را داريم و اين شبکه می بايست چه سرويس ها و خدماتی را ارائه نمايد؟ به چه منابعی نيار می باشد؟ برای تامين سرويس ها و خدمات مورد نظر اکثريت کاربران، چه اقداماتی می بايست انجام داد؟ در ادامه می بايست به مواردی همچون پروتکل مورد نظر برای استفاده در شبکه، سرعت شبکه و از همه مهم تر، مسائل امنيتی شبکه پرداخته گردد.
با گسترش عصر ارتباطات و دنياي اينترنت سايت ها و گروه هاي زيادي در اينترنت مشغول به كار شده اند كه روز به روز هم به تعداد آنها افزوده ميشود. با اين وجود شركت ها و سازمان هاي مختلف اقدام به طراحي سايت براي ارگان هاي خود نموده اند به عنوان مثال تقريبا تمامي دانشگاه هاي كشور براي اطلاع رساني به دانشجويان خود و ديگر امكانات آموزشي از جمله انتخاب واحد اينترنتي داراي سايت ميباشند.
در جامعه اي كه همه ي ارگانها به سمت دولت الكترونيك پيش مي روند همه ي شركت ها در تلاش براي گام گذاشتن به دنياي اينترنت هستند لازم است كه همه ي شركت ها خود را با دنياي ارتباطات همگام نمايند شركت بيمه ي البرز يكي از اين شركت هاست كه سعي داشته با استفاده از كامپيوتر كار هاي خود را ساده تر و سازمان يافته تر انجام دهد شركت بيمه البرز هم اكنون يك سيستم تخصصي با central server مي باشد ولي ما با فرض اينكه اين شركت كماكان از سيستم dos قبلي استفاده مي كند تصميم داريم مكانيزه كردن سيستم را براي يكي از شعب اين شركت تحت windows و تحت web انجام دهيم در ادامه بعضي از خصوصيات خود شركت ذكر خواهد شد:
در این پروژه در مورد شبکه های موردی MANET و شبکه های حسگر بیسیم تحقیق به عمل رسیده است. هم چنین مزایا، معایب، خصوصیات، کاربردها و عملکردهای شبکه های موردی MANET و شبکه های حسگر بی سیم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. شبکه های موردی MANET جزء همان شبکه های محلی کامپیوتر است اما با این تفاوت که سیستم شبکه محلی موبایل ها (Ad Hoc) نیز در آن قرار گرفته است. همین طور شبکه های حسگر بی سیم که از نامشان هم پیداست شبکه هایی هستند که بدون سیم می باشند و اطلاعات را به صورت سیگنال دریافت می کنند مانند شبکه بی سیم Wire less.