قالب جوملا

Easy to starts

خرید و دانلود مقاله

شما بلافاصله پس از خرید مقاله ، پروژه و ... میتوانید فایل خریداری شده را دانلود نمایید

بیشتر بخوانید..

Forum Support

منابع فارسی و لاتین

سایت پروژه 24 علاوه بر منابع فارسی سعی در ارائه منابع لاتین و بروز برای دانشجویان مینماید

بیشتر بخوانید..

Great docs & support

مقاله دانشجویی از منابع معتبر

پروژه 24 مقاله ها ، پروژه های دانشجویی و کلیه فایلهای خود را بررسی و سپس در دسترسی دانشجویان قرار میدهد ...

بیشتر بخوانید..

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0747.jpgبا عموميت يافتن استفاده از شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم در كاربردهاي حساس مانند كاربردهاي نظامي و حوزه‌هاي شهري، لزوم توجه به امنيت و قابليت اطمينان در اين شبكه‌ها، تبديل به يك موضوع اساسي و حياتي شده است. از منظر ديگر محدوديت‌هاي گره‌هاي حسگر در ارسال داده‌ها، باعث شده است كه پيدا كردن مسير و چگونگي ارسال داده‌ها به سمت ايستگاه اصلي از چالش برانگيزترين موارد در اين شبكه‌ها باشد.

 

تاكنون روش‌هاي زيادي براي مسيريابي در شبكه‌هاي حسگر بي‌سيم ارائه شده‌، ولي در بيشتر آن‌ها مسئله امنيت در نظر گرفته نشده است. همچنين روش‌هاي ايمن ارائه شده، مخصوص حملات خاصي بوده و يا داراي سربار بالايي هستند كه با توجه به محدوديت ‌هاي موجود در شبكه‌هاي حسگر، عملا قابل استفاده نمي‌باشند. در این پایان نامه ابتدا یک پروتکل خوشه بندی جدید مورد بررسی قرار گرفته است که در این پروتکل با استفاده از تعداد مشخصی از گره های پر انرژی در شبکه و اعمال آنها به عنوان وزن گره ها نزدیکترین گره های جذب انرژی را جذب گره های پر انرژی میکند به طوری که خوشه ها لزوما از گره های مجاور تشکیل نشده و در واقع بر اساس دو پارمتر سطح انرژی و همسایگی، خوشه هایی با انرژی متوازن تشکیل خواهد شد. به علاوه یک تابع هزینه جدید به منظور تصمیم گیری از انتخاب گره های سرخوشه پیشنهاد شده است که سعی در ترکیب معیارهای مختلف موثر در انتخاب بر اساس میزان اهمین آنها دارد.

کلمات کلیدی : شبکه حسگر چیست، ساختمان گره، معماری شبکه حسگر بی سیم، محدودیت های سخت افزاری گره در شبکه حسگر ،اجزای سخت افزاری هر گره، فرستنده و گیرنده رادیویی، سیستم عامل tiny os ، مسیریابی، مسیریابی در شبکه حسگر بی سیم، پروتکل خوشه بندی، مسیریابی چند کاناله، مسیریابی چندگانه، توزیع ترافیک در شبکه، پروتکل های مسیریابی، توپولوژی شبکه مقاوم، پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر، پروژه دات کام، پایان نامه شبکه حسگر،

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

تماس سریع

Go to top