قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.17 (3 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_03212.jpgدندان ها یکی از اولین اعضایی هستند که در برخورد با اشخاص دیده می شوند و در زیبایی و جذابیت انسان بسیار مؤثرند از این رو،تا امروز تلاش های بسیار فراوانی برای موفقیت هرچه بیشتر در افزایش دوام، سفیدی و درخشندگی دندان ها انجام پذیرفته است.

فناوری نانو قادر است در این راستا کمک شایانی نموده و پیشرفت شگرفی را در دندان پزشکی به وجود آورد. فناوری نانو می تواند ساخت و تولید موادی در مقیاس های کوچک ( در حد نانو) را به عهده گیرد که در علم دندان پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و به پایداری و استحکام دندان ها کمک  نماید. با توجه به امكان دستكارى در عمده خواص مواد به كمك فناورى نانو،     می توان به ساخت محصولات با کیفیت تر و بهره وری بیشتر امیدوار بود. این یک ایده نوین در جهت پیشرفت فناوری نانو و علم دندان پزشکی در کنار یکدیگر است و تحقق صنعتی تحقیقات انجام یافته در این راستا، نیازمند تعامل اندیشمندان حوزه نانو با محققان در زمینه دندان و حمایت دولت ها و صنعتگران برای تولید مواد و تجهیزات نانویی و همچننین پشتیبانی مالی آنهاست. در این پروژه سعی شده آخرین دستاوردها در زمینه های نانو پودرهای هیدروکسی آپاتیت، خمیر دندانهای سفید کنندۀ نانویی و نانو کامپوزیت ها مرور گردیده و در پاین چشم انداز آیندۀ دندان پزشکی در تعامل با فناوری نانو ترسیم گردد.

کلمات کلیدی : نانوپودر هیدروكسى آپاتيت، روش سل، هیدروكسى آپاتيت زیستی، خميردندان هاى سفيدكننده نانويى، رزين هاى كامپوزيتى، نانوكامپوزيت ها، دندانپزشکی، بيهوشى موضعى دهانى، دهان شويو هاى نانورباتى، عناصر پايه در فناوری نانو، تف جوشی، بلیچینگ، کوارک، لپتون، نانو تکنولوژی، فناوری نانو، فناوری دندانپزشکی، سر کردن دندان، کشیدن دندان، عصب کشی، عصبکشی، دندان مصنوعی، سر کردن لثه، بیهوشی

5,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top