قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.90 (5 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0183.jpgامروزه با رشد فناوری اطلاعات در شهرداری‌ها، حرکت به سوی داشتن زیرساخت های توانمند فن آوری اطلاعات از جمله سیستم‌های اطلاعاتی از چالش های استراتژیک شهرداری‌ها می‌باشد، به شکلی که شاهد آن هستیم در طی دوره های مختلف مدیران با پیاده سازی سیستم‌های اطلاعاتی مختلف در شهرداری سعی در کسب آگاهی مناسب در خصوص عملیات موجود در سیستم خود می‌نمایند.


سیر تحول سیستم‌های اطلاعاتی در شهرداری، با تولد سیستم‌های درآمد، نوسازی، حسابداری، حقوق و دستمزد در دهه هفتاد در کشور شکل گرفت و با ظهور سیستم‌های یکپارچه شهرسازی و مالی اداری به اوج خود رسید و تا شکل گیری سیستم‌های هوش تجاری در دوره کنونی پیش رفته به شکلی که امروزه کمتر شهرداری ای را فارغ از ابتدایی ترین سیستم اطلاعاتی می بینیم. ولی مهمترین ویژگی که دوره کنونی دارد تمایل مدیران و سیاستگذاران شهرداری‌ها به کنترل و هدایت صحیح فرآیندهای سیستم خود به صورت لحظه به لحظه و تولد نرم افزارها و سخت افزار های مناسب این کار می‌باشد. درحالی که سیستم‌های عملیاتی همچون درآمد، نوسازی، حسابداری و.. عوامل حیاتی برای شهرداری هستند متاسفانه هنگامی که این سیستم‌ها، علیرغم اینکه تراکنش‌ها و تعاملات داده‌ها را در پیشخوان‌های شهرداری بخوبی اجرا می‌نمایند، در برابر گزارش گیری، تحلیل و دسترسی به داده‌ها با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شوند، که عمده این مشکلات ناشی از عدم بکارگیری تکنولوژی مناسب در این زمینه می‌باشد. شکل (۱) پنج نسل مختلف از فن‌آوری‌های سیستم‌های اطلاعاتی را نشان می‌دهد که راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی در سیستم‌های اطلاعاتی شهرداری‌ها است .

فهرست :

هدف‌های سیستم‌های هوش تجاری

روش شناسی ساخت سیستم‌های هوش تجاری

شناسایی و آماده سازی داده‌ها برای سیستم هوش تجاری

طراحی و اجرای سیستم هوش تجاری

مرحله به کارگیری سیستم هوش تجاری

مفاهیم و ادبیات هوش تجاری

انواع نرم افزارهای سازمانی

هوش تجاری و مدیریت کارایی از طریق مجموعه نرم افزاری IBM Cognos

داشبورد هوش مالی نگین

سیستم جامع هوش تجاری

قابلیت داده کاوی

قابلیت های هوش تجاری نرم افزارهای سازمانی

هماهنگی داده ها

انباره داده ها

چه نوع کسب و کاری می تواد از این راهکار بهره ببرد؟

چه افرادی در سازمان از پیاده سازی این راهکار بهره خواهند برد؟

شاخصه های هوش تجاری از منظر بازار

برخی اهداف سیستم هوش تجاری

انگیزه های استفاده از هوش تجاری در سازمان

مشتریان واقعی چه کسانی هستند؟

فواید استفاده از فرآیند هوشمندی تجاری دریک سازمان

وضعیت محصولات هوش تجاری در بازار بین الملل

گردش اطلاعات در فرآیند هوش تجاری

چهار دلیل اصلی نیاز شرکت ها و سازمان ها به هوش تجاری

عوامل متعدد و دشواری‌های تصمیم‌گیری

هفت مسأله‌عمده که توسط راهکار هوش تجاری هدف قرار گرفته‌اند

گام‌های پیاده سازی هوش تجاری در شهرداری

تفاوتهای اساسی بین سیستم‌های عملیاتی و هوش تجاری

نکات مهم در طراحی و پیاده‌سازی داشبورد

دستاوردهای ناشی از پیاده سازی هوش تجاری در شهرداری

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top