قالب جوملا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

b_150_100_16777215_00_images_porojeh_0878.jpgبطور کلي خط دودهاي اگزوز را نبايد دست کم گرفت. 1- بدون دود: موتور سالم دود نميکند و وقتي انگشت به لوله اگزوز ميزنيم انگشت نبايد چرب و سياه شود. 2- دود سفيد: موقتي: در زمستانهاي سرد وقتي موتور خاموش است به علت اينکه هواي بيرون سرد است و داخل موتور گرم در نتيجه هواي داخل موتور بصورت قطرات آب در مي آيد،

 

که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفيد رنگي از اگزوز خارج ميشود که نتيجه آب سوزي است و چون اين حالت موقتيست اشکالي ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع ميشود. دائمي : اگر دود سفيد دآمي باشد دليل آن سوختن واشر سر سيلندر يا ترک خوردگي سيلندر ميباشد و باعث مخلوط شدن آب و روغن ميشود. 3- دود سياه:

الف  کثيف بودن بيش از حد فيلتر هوا

ب  زياد بودن نسبت سوخت به هوا ( عطسه اگزوز ) و کم بودن هوا نسبت به سوخت ( عطسه کاربراتور )

ج ريتارد بودن بيش از حد موتور

د خام سوختن بنزين در موتور

4- دود آبي ؛ روغن سوزي:

الف) موقتي فقط در سوپاپ گاز:روغن سوزي از خلاصي بيش از حد گيت سوپاپ ميباشد که در اين حالت معمولا روغن کم نميکند و در موقع پر گاز دود قطع ميشود.

ب) دائمي : اگر موقع کم گاز و پر گاز بطور دام دود ميکند روغن سوزي از رينگ و پيستون يا سيلندر است.

فهرست :

 سيلندر

ساختمان سرسيلندر

قطعات سرسیلندر

اتاقک احتراق

فيلرگيري

علائم فيلر شل

سوپاپ ترسيده

فيلر سوپاپ دود

لاتون

بغل ياتاقان

ضد يخ

موتورهای چهارزمانه

موتورهای سیکل چهارزمانه

سنسورهای سرعت چرخ

سیستم الکترونیکی ترمز ABS

اصطکاک جنبشی

اصطکاک لغزشی

سیستم روغنکاری قطعات

طرز کار اویل پمپ

تقسیمات کانال روغن

 روغنسوزی چیست؟

چگونگی تعویض شمع 206

وایر های سرخود

ساختمان میل لنگ

سیکل موتور دوزمانه دیزل

ساختمان واترپمپ

طریقه امتحان ضدیخ

3,000 تومان

اخبار دانشگاهی

Go to top